Celem grupy, filaru jest zbudowanie kultury opartej na jakości wbudowanej w proces a także w cały łańcuch dostaw. W tym celu filar realizuje 4 stopniowy program, który od fazy kulturowo pasywnej, pozbawionej odpowiedzialności i skupionej na kontroli produktu ,,Inspect for quality after production” przeprowadza transformacje organizacji która skupia się na poprawie zdolności procesu, poprzez rozumienie jego działania, kondycji bazowej, ciągłego usprawniania w kierunku osiągnięcia stabilności oraz trwałych efektów ,,Customer driven quality by build quality into the proces”. W swojej strategi korzysta z narzędzi i koncepcji JIDOKA, 6 Sigma, 7 narzędzi jakości, TRIZ, FMEA,
Co dostarcza:
- Maksymalizacja OEE poprzez usprawnienie jakości i wzrost udziału dobrego produktu za pierwszym razem RFT,
- Redukcja kosztów bezpośrednich wynikających z odpadu, reworku czy nadmiernych zużyć,
- Redukcja kosztów pośrednich wynikających z reklamacji i zwrotów z rynków,
- Redukcja kosztów na wejściu poprzez stabilizację i usprawnienie jakości materiałów wejściowych,
- Budowa stabilności i powtarzalności, która jest jednym z warunków wejściowych do redukcji zapasów w wyniki poziomowanie produkcji ,,Hejunka”
Do kogo skierowany:
- Operatorzy, technicy, kadra zarządzająca, specjaliści
Źródło:
TPM in Process Industries – Tokutaro Suzuki