Celem grupy, filaru jest zbudowanie kultury opartej na jakości wbudowanej w proces a także w cały łańcuch dostaw. W tym celu filar realizuje 4 stopniowy program, który od fazy kulturowo pasywnej, pozbawionej odpowiedzialności i skupionej na kontroli produktu ,,Inspect for quality after production” przeprowadza transformacje organizacji która skupia się na poprawie zdolności procesu, poprzez rozumienie jego działania, kondycji bazowej, ciągłego usprawniania w kierunku osiągnięcia stabilności oraz trwałych efektów ,,Customer driven quality by build quality into the proces”. W swojej strategi korzysta z narzędzi i koncepcji JIDOKA, 6 Sigma, 7 narzędzi jakości, TRIZ, FMEA,

Co dostarcza:

  • Maksymalizacja OEE poprzez usprawnienie jakości i wzrost udziału dobrego produktu za pierwszym razem RFT,
  • Redukcja kosztów bezpośrednich wynikających z odpadu, reworku czy nadmiernych zużyć,
  • Redukcja kosztów pośrednich wynikających z reklamacji i zwrotów z rynków,
  • Redukcja kosztów na wejściu poprzez stabilizację i usprawnienie jakości materiałów wejściowych,
  • Budowa stabilności i powtarzalności, która jest jednym z warunków wejściowych do redukcji zapasów w wyniki poziomowanie produkcji ,,Hejunka”

Do kogo skierowany:

  • Operatorzy, technicy, kadra zarządzająca, specjaliści

Źródło:

TPM in Process Industries – Tokutaro Suzuki

Zapisz się do newslettera

Dołącz do listy mailingowej i otrzymuj na bieżąco informację o kolejnych wpisach i darmowych materiałach.

Udało Ci się zapisać do newslettera!!

Pin It on Pinterest

Shares
Share This