Diagram przepływu ilustrujący logikę oraz realne kroki, czynności procesu.

Pozwala na podzielenie procesu na pod procesy w celu zrozumienia efektu i warunków koniecznych dla każdego z nich oddzielnie.

Pozwala uchwycić:

  • Parametry mierzalne (x) sterujące procesem, ubrać w metryki a nawet określić oczekiwane poziomy,
  • Rezultaty, oczekiwane efekty (Y) a także opisać poziomy satysfakcji,
  • Zakłócenia (z) negatywnie wpływające na proces. Są niezależne i nie sterowalne ale świadomość ich występowania , pozwala na minimalizację negatywnego wpływu.

Źródło:

Opracowanie własne na podstawień ,,Lean Six Sigma in Service : Applications and Case Studies”

Zapisz się do newslettera

Dołącz do listy mailingowej i otrzymuj na bieżąco informację o kolejnych wpisach i darmowych materiałach.

Udało Ci się zapisać do newslettera!!

Pin It on Pinterest

Shares
Share This