utworzone przez admin | cze 28, 2022 | Leksykon Lean
Dzisiaj trochę o czasie taktu. Dokładniej mówiąc o czasie taktu klienta. Czym jest? Ile sztuk muszę wysłać do klienta w czasie? Jest to policzalny wskaźnik opisujący teoretyczna wartość dostawy w czasie, którą należy spełnić zgodnie z oczekiwaniami, zamówieniem...
utworzone przez admin | cze 28, 2022 | Leksykon Lean
Określenie lead time odnosi się do czasu jaki jest potrzebny od momentu przyjęcia zamówienia do momentu dostarczenia zamówionego produktu, usługi. Lead time = czas liczony od przyjęcia zamówienia – moment dostarczenia do...
utworzone przez admin | cze 28, 2022 | Leksykon Lean
Koncepcja produkcji oparta na planowaniu zleceń produkcyjnych w oparciu o za zamówienia klienta (tylko do oczekiwanej ilości). W tym podejściu bodźcem uruchamiającym produkcje jest klient. W założeniu, podejście pozwala na redukcje zapasów materiałów i produktów do...
utworzone przez admin | cze 28, 2022 | Leksykon Lean
Koncepcja zakładająca produkcje wyrobów pod magazyn, który następnie będzie wydawał oczekiwaną przez klienta ilość. N Najbardziej początkowy i tradycyjny system produkcji, generujący straty magazynowania na wejściu, krokach pomiędzy i wyjściu z procesu. Wpływa na...
utworzone przez admin | cze 28, 2022 | TPM
Czym jest TPM? Jest programem skierowanym do całej organizacji. Radykalnie reorganizuje działanie, strategie i podejście przedsiębiorstwa. Wybierany przez firmy planujące skokowy wzrost organizacji. No Pain – No Gain Jego celem jest drastyczna,zmiana kultury...
utworzone przez admin | cze 21, 2022 | Leksykon Lean
System wizualny wspierający koncepcje przepływu jednej sztuki. Wspiera redukcje zapasów poprzez określenie minimalnego poziomu zapasów na każdym odcinku procesu. Schemat działania polega na: Określeniu minimalnego poziomu zapasów na każdym odcinku,Określeniu poziomu,...
utworzone przez admin | cze 21, 2022 | Leksykon Lean
Jest jedną z głównych koncepcji TPS – Toyota Production System. Stanowi istotny element TQM. Założeniem metody jest minimalizacja produkcji wyrobów defektywnych poprzez instalacje na linii elementów częściowej digitalizacji, wynikających z detekcji i...
utworzone przez admin | cze 21, 2022 | Leksykon Lean
Jest jednym z podstawowych systemów przy wdrażaniu kultury Lean. Składa się z pięciu etapów / kroków. Stosuje się również szóste S: Sortowanie – krok pozwalający na wstępne posegregowanie elementów w obszarze i klasyfikacje ich ze względu na przydatność. Wspiera...
utworzone przez admin | cze 21, 2022 | Leksykon Lean
Hoshin Kanri to termin w języku japońskim oznaczający zarządzanie – Hoshin strategia – Kanri. Założeniem koncepcji jest efektywna kaskada wizji, strategii, celów na każdym poziomie przedsiębiorstwa. Dlaczego warto stosować ? Pozwala na efektywną realizacje...
utworzone przez admin | cze 21, 2022 | Leksykon Lean
Hejunka jest jedna z technik Lean stosowanych w celu ograniczenia nierówności, MURA poprzez celowe poziomowanie produkcji wyjściowego wyrobu. Stanowi również pomost pomiędzy JIT & Jidoka, wspierając obie koncepcje. Jej działanie możemy podzielić na dwa obszary:...